Registratie

Waar vind ik het model-, serie-, of artikelnummer en QR-code van mijn apparaat?

De nummers vind je op het typeplaatje dat op het apparaat geplakt is, het typeplaatje is een vierkante of rechthoekige sticker. Verderop in dit artikel zie je waar je het typeplaatje op je apparaat vindt. 

Houd het artikelnummer bij de hand als je contact met ons opneemt, hierdoor kunnen we je beter helpen. 


Artikelnummer (A)

Het artikelnummer staat op het typeplaatje achter: “Art.no” en bestaat uit twee delen opgesplitst door een '/'. Wij kunnen je het beste helpen als je ons het hele artikelnummer doorgeeft. 


Modelnummer (B)

Staat er geen artikelnummer op het typeplaatje van je apparaat? Dan is je apparaat mogelijk al wat ouder. Geef ons in dit geval het modelnummer door, deze staat op het typeplaatje achter: “Model.no” en bestaat (soms) uit twee delen opgesplitst door een '/'. Wij kunnen je het beste helpen als je ons het hele modelnummer doorgeeft. 


Kun je niet bij het modelnummer? Het nummer staat eventueel op de handleiding of factuur. Als dat niet het geval is, vraag het dan na bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht. Mogelijk staat hij op de offerte. 


Versie / Versienummer (C)

Het versienummer oftewel de versie van een artikel of model is het twee-cijferige deel van het artikelnummer en modelnummer dat achter de '/' staat.


Serienummer (D) 

Het serienummer is de lange reeks cijfers achter de Serial no : op de sticker.   

 

QR-code (E)/ AUID-code (F)

Heeft je apparaat de functionaliteit ConnectLife? Dan vind je ook een QR-code en AUID-code waarmee je je apparaat kunt verbinden met de ConnectLife™ app. 

De QR-code staat ook op de doos waarin het apparaat is geleverd. 




 


 


Je vindt het typeplaatje op één van de volgende plekken van je apparaat:


Afzuigkap

  • Achter het filter. Verwijder het vetfilter om het typeplaatje te kunnen zien.\


Koel- of vrieskast

  • Naast de onderste lade (bij de koelkast is dit de groentelade) of in het midden.


Koffiemachine

  • Aan de zijkant van het apparaat. Hiervoor schuif je het apparaat naar voren.


Kookplaat

  • Onderop het apparaat. Is de plaat bevestigd aan het keukenblad? Dan kun je het artikelnummer niet meer lezen. Raadpleeg in dit geval je factuur of offerte. Daar kun je het artikelnummer vinden.


(Stoom)oven of (combi-)magnetron

  • Op de deur.
  • Aan de binnenkant van de deurlijst.


Vaatwasser

  • Aan de rand van de deur.
  • Ingegraveerd bovenop de deur.
  • In de deuropening.


Open artikel

Hoe registreer ik mijn apparaat voor garantie?

Registreer online je apparaat binnen 30 dagen na aankoop. Registreren is gratis.

Wil je eerst meer weten over de garantie? Bekijk dan de garantievoorwaarden.


Meer informatie

Heb ik nog garantie?



Open artikel

Veelgestelde vragen over onze Cashback acties

Enkele veelgestelde vragen over onze Cashback-acties: 

  • Het registreren lukt me niet 
  • Ik heb de cashback nog niet ontvangen 
  • Ik heb wel geregistreerd maar nog geen bevestiging gekregen 
  • Kom ik in aanmerking voor een Cashback?  


 

We geven je graag antwoord op deze vragen.  


Stuur een e-mail met onderstaande gegevens naar [email protected] 

 

  • De vraag 
  • Naam 
  • E-mail 
  • Postcode en huisnummer 
  • IBAN-nummer 
  • Factuur/betaalbewijs. (Hier staat het artikelnummer & de aankoopdatum op vermeld en is goed leesbaar. Offertes, orderbevestigingen en leverbonnen keuren wij niet goed, mits er een betaalbewijs/bon bij zit.)


 

Na ontvangst zullen we zo spoedig mogelijk reageren op je e-mail.  


Open artikel

Waarom kan ik mijn apparaat niet registreren voor garantie?

Voordat je verder gaat

  • Onderdelen en accessoires zoals verlichting vallen niet onder de garantie en kun je niet registreren.
  • Let op dat je cijfers en letters niet met elkaar verwart bij het invoeren van het artikel- en versienummer.


Hoe los ik dit probleem op?

Lukt het niet om je apparaten te registreren? Vul dan dit contactformulier in. Het kan een aantal dagen duren voordat je een reactie ontvangt.


Meer informatie


Open artikel

Waarom staat mijn apparaat niet in de registratielijst?

Soms staat het artikelnummer of versienummer van je apparaat niet in de registratielijst. Vermeld in dit geval het modelnummer dat op de factuur staat.


Open artikel

Hoe zie ik of mijn apparaat staat geregistreerd voor garantie?

Neem contact op met onze klantenservice. Wij kijken graag voor je na of je apparaat is geregistreerd.

Goed om te weten
Je registreert je apparaten online.

Meer informatie

Hoe registreer ik mijn apparaat voor garantie?


Open artikel

Waar vind ik een energielabel voor mijn apparaat?

Een energielabel voor je apparaat kun je vinden op het apparaat zelf, in de verpakking of op onze website: 


  1. Vul het modelnummer van je apparaat in de zoekbalk in op onze homepage
  2. Druk op Enter 
  3. Klik het juiste toestel aan 
  4. Klik rechtsboven op Specificaties 
  5. Scroll naar het einde van de pagina 
  6. Het energielabel vind je onder Download 


Staat er geen energielabel op de website onder Download? Controleer dan of je een energielabel nodig heeft voor het toestel. 


Open artikel

Heb ik een energielabel nodig voor mijn apparaat?

Niet alle apparaten hebben een energielabel. Als je apparaat een energielabel heeft, dan vind je dit op onze website. Download het label gemakkelijk zelf.



Deze apparaten hebben een verplichte EPREL- registratie en dus een energielabel nodig. 

  • Koelers
  • Vaatwassers
  • Wasmachines
  • Televisies (elektronische displays)
  • Afzuigkappen (met motor en afvoer naar buiten) 
  • Ovens (zonder magnetronfunctie)
  • Fornuizen
  • Drogers



Apparaten die geen energielabel hebben zijn:

  • kookplaten (Kookplaten hebben wel een bijbehorend EU-datablad)
  • koffiemachines 
  • lades (vacumeer- warmhoudlades)

Open artikel

Het nieuwe energielabel

Vanaf 1 maart 2021 hebben huishoudelijke apparaten een nieuw en overzichtelijker energielabel. Dit geldt voor o.a. de volgende apparaten: 

  • Koel- en vriesapparatuur 
  • Televisies 
  • Vaatwassers  
  • Wasmachines 
  • Was-droogcombinaties 


Wat is er anders? 

Indeling 

De indeling van de bekende gekleurde labels is veranderd zodat je in de winkel en online sneller kunt zien wat het energieverbruik is.  


Pictogrammen 

Bepaalde pictogrammen zijn verdwenen en andere zijn toegevoegd. Afhankelijk van het apparaat zijn er bijvoorbeeld pictogrammen met informatie over het waterverbruik of geluidsniveau bijgekomen.   


Zuinigheidsschaal 

De Europese Commissie heeft een nieuwe zuinigheidsschaal van A tot en met G vastgesteld. De huidige en vaak verwarrende categorieën A+, A++ en A+++ komen te vervallen. 


QR-code 

Een nieuw element van het energielabel is de QR-code. Ben je geïnteresseerd in een apparaat en wil je meer informatie over het energieverbruik? Scan de code met je smartphone.   


Waarden 

De waarden op het energielabel kunnen verschillen door de nieuwe berekenmethode.  


Is er overeenstemming tussen het oude label en het nieuwe label? 

Nee, er is geen directe overeenkomst omdat de formules, parameters en waarde-intervallen die de bepaling van de nieuwe schaalclassificatie mogelijk maken, verschillen van degene die worden gebruikt om de classificatie in het bestaande label te berekenen. 

 

Dit betekent dat een toestel dat nu een A+++ classificatie heeft, kan worden heringedeeld in bijvoorbeeld een C klasse en een ander toestel kan worden heringedeeld in een D klasse. Dit kan zelfs wanneer dit binnen dezelfde productcategorie is.  


De herschaling van energieklassen betekent niet dat je toestel daardoor minder zuinig is in energieverbruik. 


Meer informatie 


Open artikel

Informatie over energielabels

De Europese Unie stimuleert fabrikanten en ook de klanten om energiezuinige keuzes te maken. Sinds 1 maart 2021 is het nieuwe energielabel geïntroduceerd.   

Wat wil je weten over het energielabel? 

 

 


Open artikel