ConnectLife™

Wat heb ik nodig om ConnectLife™ te gebruiken?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om apparaten te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen. 


Voordat je begint 

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het apparaat inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. 




Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™: 


  • Smartphone of tablet
    • De smartphone/tablet moet verbonden zijn met het internet.
    • Het besturingssysteem van de smartphone/tablet moet geschikt zijn voor ConnectLife™. 
      • Voor iOS 12.0 en hoger 
      • Voor Android 8.0 en hoger
  • De ConnectLife™ app. Je vindt hier instructies voor het downloaden van de app.
  • Zorg ervoor dat het ConnectLife™ toestel uitgepakt en geïnstalleerd is.
  • QR-code en AUID-code (vind je op het typeplaatje)
  •  Wifi-router 
    • De Wifi-router moet verbonden zijn met het internet. 
    • Het signaal van het Wifi-netwerk moet sterk genoeg zijn op de locatie waar het toestel is geïnstalleerd. 
  • Houd ook het volgende bij de hand:  
    • Netwerknaam van Wifi-netwerk
    • Beveiligingstype (vind je in de specificaties van de router – meestal is dit WPA2)
    • Wachtwoord van het Wifi-netwerk   


Goed om te weten

Zie hier de instructies voor het verbinden van een apparaat.


Feedback geven.

Hoe download ik de ConnectLife™ app?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om apparaten te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen.


In deze video staat in stap 1 en stap 2 de instructies voor het downloaden van de ConnectLife™ app en het aanmaken van een account. Je kunt aan de hand van de videohoofdstukken in de video direct naar een hoofdstuk om de gewenste stappen te bekijken.

 


Stap 1: Downloaden

Download de ConnectLife™ app via de App Store of Google Play.


Download in de App Store. Download via Google Play.


Stap 2: Account aanmaken

1.    Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.

2.    Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.

3.    Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

4.    Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.

       Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.

5.    Voer de verificatiecode in op de app. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.

6.    Voer jouw persoonlijke gegevens in.

7.    Druk op Aanmelden en de app is klaar voor gebruik.


Meer informatie


Heb je vragen over ConnectLife™? Bel ons  op (026) 882 1199.



Feedback geven.

Hoe maak ik verbinding tussen mijn smartphone/tablet en apparaat?

Het verbinden van een apparaat met een smartphone of tablet is mogelijk met de ConnectLife™ app. 

 

Voordat je begint

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het apparaat inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. Daarnaast is het ook belangrijk om van tevoren de ConnectLife™ benodigdheden te verzamelen, de ConnectLife™ app te downloaden en om een geregistreerd ConnectLife™ account aan te maken. 


 

Heb je de app al gedownload en een ConnectLife™ account aangemaakt? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

 

In deze video staan in stap 3 tot en met stap 5 de instructies voor het verbinden van een apparaat met een smartphone of een tablet. Je kunt aan de hand van de videohoofdstukken in de video direct naar een hoofdstuk om de gewenste stappen te bekijken. 

 


Stap 3: Apparaat toevoegen

  1. Open de app en ga vanaf de startpagina naar voeg apparaten toe of druk op het ‘+’ icoontje.
  2. Kies de juiste apparaat categorie van het apparaat. 


Stap 4: Apparaat verbinden

Je kunt het apparaat op twee manieren verbinden. Dit kan automatisch of handmatig.

 

Automatisch verbinden

  1. Scan de QR-code van het apparaat met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de QR-code op het typeplaatje.
  2. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.

 

Handmatig verbinden

  1. Druk onderaan het fotocamera scherm van de smartphone of tablet op het ‘?’ icoontje.
  2. Ga onderaan de pagina naar Voer de apparaatcode handmatig in. 
  3. Voer de 37-cijferige code (AUID-Code) van het apparaat in. Je vindt de AUID-code op het typeplaatje.
  4. Druk op Verbind.
  5. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen apparaat verbinden.

 

Vervolgstappen apparaat verbinden

  1. Schakel de Wifi-modus in via het netwerkverbindingsmenu (NVM) in de display van het apparaat door de aangegeven stappen in de app te volgen. Dit herken je vaak aan een ‘C’ of ‘Conn’, dit staat voor ‘Connected’. De Wifi hoeft niet opnieuw worden ingesteld bij het toevoegen van een extra gebruiker.                                    Let op, de stappen kunnen per apparaat verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.
  2. Maak vervolgens verbinding met het tijdelijke Wifi-netwerk genaamd ‘HIS-xxxx’ in de Wifi-netwerkinstellingen van de smartphone of tablet.                                                                                                                                       Let op, het is mogelijk dat er een notificatie verschijnt die aangeeft dat er geen internettoegang is, omdat de telefoon of tablet direct verbonden is met het apparaat (nog niet met het Wifi-thuisnetwerk). Dit is het tijdelijke Wifi-netwerk. Je kunt deze melding negeren.
  3. Keer terug naar de app en selecteer het Wifi-thuisnetwerk en voer het wachtwoord in.
  4. Wacht totdat het apparaat verbonden is. Aan een melding in de app en aan de weergave van het Wifi-netwerksymbool in de display van het apparaat is te zien of er verbinding is.


Stap 5: Geef het apparaat een naam

  1. Geef het apparaat een naam en selecteer de ruimte waarin het apparaat staat.
  2. Voer een naam in die je gemakkelijk kunt herkennen bijvoorbeeld ‘Vaatwasser Keuken’.
  3. Druk vervolgens op voeg toestel toe.
  4. Gefeliciteerd, je hebt het apparaat succesvol gekoppeld. Veel gebruiksplezier!

 

Heb je vragen over ConnectLife™? Bel ons dan op (026) 882 1199


Meer informatie


Feedback geven.

Hoe voeg ik een extra gebruiker toe aan ConnectLife™?

Met ConnectLife™ is het ook mogelijk om meerdere gebruikers toe te voegen aan een connected apparaat. Dit kan op drie manieren: automatisch verbinden, met een deelverzoek of handmatig verbinden.

 

Wij adviseren om het verbinden automatisch of via deelverzoek uit te voeren. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig.

 

Bij het automatisch en handmatig verbinden worden dezelfde stappen als bij een hoofdgebruiker uitgevoerd. Het enige verschil is dat je het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen. 


Voordat je begint

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is de app en een geregistreerd account nodig. 

Geen ConnectLife™ app en account? Je vindt hier de instructies voor het downloaden van de app en het aanmaken van een account

 

Volg de onderstaande stappen voor het toevoegen van een extra gebruiker:


Automatisch verbinden

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar voeg apparaten toe of druk op het ‘+’ icoontje.
  3. Kies de juiste apparaat categorie van het apparaat.
  4. Scan de QR-code van het apparaat met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de QR-code op het typeplaatje.
  5. Schakel de koppelmodus van het apparaat in door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’, dit staat voor ‘Pairing’.                                                                             Let op, de stappen kunnen per apparaat verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat. 


Deelverzoek (alleen voor hoofdgebruikers)

De eerste gebruiker is de hoofdgebruiker van een apparaat en die heeft alleen de mogelijkheid om extra gebruikers toe te voegen aan de hand van een deelverzoek.



  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het apparaat.
  3. Ga naar Gedeeld apparaat.
  4. Druk op het ‘+’ icoontje.
  5. Vul het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in die je wilt toevoegen.
  6. De gebruiker ontvangt vervolgens een notificatiemail van de toevoeging
  7. Na het succesvol verbinden ziet de hoofdgebruiker in de app onder Gedeeld apparaat alle gebruikers met de mogelijkheid om dit te beheren.


Handmatig verbinden

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar voeg apparaten toe of druk op het ‘+’ icoontje.
  3. Kies de juiste apparaat categorie van het apparaat.
  4. Druk onderaan het fotocamera scherm van de smartphone of tablet op het ‘?’ icoontje.
  5. Ga onderaan de pagina naar Voer de apparaatcode handmatig in. 
  6. Voer de 37-cijferige AUID-Code van het apparaat in. Je vindt de AUID-code op het typeplaatje.
  7. Druk op Verbind.
  8. Schakel de koppelmodus van het apparaat in via het netwerkverbindingsmenu door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’, dit staat voor ‘Pairing’. 

 

Heb je vragen over ConnectLife™? Bel ons dan op (026) 882 1199.

 

Meer informatie:









 


Feedback geven.

Hoe ontkoppel/verwijder ik een ConnectLife™ apparaat?

Wil je een apparaat ontkoppelen/verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.




  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het apparaat dat je wilt ontkoppelen/verwijderen.
  3. Ga naar Persoonlijke instellingen.
  4. Druk op Verwijder apparaat.



Het is ook op een andere manier mogelijk:


  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk op het Menu.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Selecteer het apparaat dat je wilt ontkoppelen/verwijderen onder Apparaat instellingen.
  5. Druk op Verwijder apparaat.


Heb je vragen over ConnectLife™? Bel ons op (026) 882 1199.




Feedback geven.

Ik heb geen verificatiecode ontvangen.

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.



Geen verificatiecode ontvangen? 

In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.

 

Meer informatie

 

Heb je vragen over ConnectLife™? Bel ons op (026) 882 1199.


Feedback geven.

Hoe kan ik notificatie in- en uitschakelen in de ConnectLife™ app?

Na het aanmaken van een ConnectLife™ account en het koppelen van een nieuw apparaat staan de notificaties automatisch aan. Wil je liever geen notificatie ontvangen? Dit kan op twee manieren worden uitgeschakeld.

Alle notificaties uitzetten: 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk vanaf de startpagina op het Menu.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Druk op Notificatie.
  5. Sleep de notificatie uit

 

Notificaties uitzetten voor een specifiek apparaat:

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Apparaten.
  3. Selecteer het apparaat.
  4. Ga naar Persoonlijke instellingen.
  5. Sleep de notificatie uit.

 


Feedback geven.